fredag 3 februari 2012

DÅLIG UPPDATERING

Den senaste tiden har jag inte haft så mycket tid eller ork
till att blogga.
Har som ni vet blivit dags för mig att leta nytt jobb och det
samt studierna har tagit upp det mesta av min lediga tid.

På måndag är det min sista dag som personlig assistent
och under tiden som mina chefer gör en omplaceringsutredning
så kommer jag antagligen att jobba inom hemtjänsten 15h/veckan.

Letar nya jobb varje dag men har inte hittat så mycket.
Det mesta är sommar vikariat som börjar i juni och jag kan inte vänta så länge.

Idag tänker jag dock unna mig lite fritid.
David är ute och tar några öl med kollegorna så jag och katterna är själva hemma.

Tänkte passa på att fortsätta kolla på en Taiwanesisk drama serie
som jag hittade för några veckor sedan.

Till det ska jag smaska i mig lite yín'ěr liánzǐ tāng ( 銀耳蓮子湯 )
Detta är en typ av dessert som består av en sorts vit svamp och lotusfrön,
i en söt "soppa".
Mycket smaskigt ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar