torsdag 17 maj 2012

BULLMAMMA


De senaste dagarna har jag bakat en massa inför mitt födelsedagsfirande nästa vecka.
Hittills har jag slängt ihop ett gäng chokladmuffins, en saftig lingonkaka och dagens verk,
ett stadigt lass med kanelbullar.

I helgen ska det bakas mockarutor, eller chokladrutor som det också heter, samt en till lingonkaka.
Eventuellt blir det en rabarberpaj också men vi får se vad som hinns med.
Glömde tyvärr ta bild på lingonkakan men det kommer säkert en massa bilder när jag bakar nästa.







Anledningen till att jag bakar så mycket är att jag bjudit in ganska många gäster,
det är inte bara mina nära & kära som kommer, utan även flera av Davids gottegrisar till kollegor. ^_^
Dom älskar när jag kommer till deras jobb och bjuder på mina bakverk så måste ju givetvis bjuda hem dom till mitt lilla kalas också.

Jag kommer att lägga upp bilder lite vartefter jag har bakat, men kanske inte samma dag då min mobil krånglar och kanske måste fota med min vanliga kamera.

Nu ska jag ta tag i lite planering inför den kommande veckan,
har en massa att fixa hemma samt en hel del jobb.

Önskar er en fortsatt fin dag  ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar