fredag 11 maj 2012

NÄR EN DÖRR STÄNGS, ÖPPNAS EN ANNAN

För några veckor sedan skrev jag om hur vi fick avliva vår älskade Laraque.

Innan vi ens visste att han var sjuk så hade mina föräldrar tittat på en ny valp.

Laraque kanske inte skulle ha så många år kvar då hans ras inte brukar bli så gamla
och vi ville inte att Alyzza skulle bli ensam kvar om Laraque en dag gick bort.

Olyckligt nog förlorade vi Laraque tidigare än vad vi hade trott
och Alyzza blev då ensam kvar i alla fall.

Men idag kom Varja till oss (dvs. till mina föräldrar).

Hon kan aldrig ersätta Laraque, men hon kan fylla det tomrum som Laraque lämnade efter sig.

Speciellt för vår älskade Alyzza som haft Laraque vid sin sida sen hon var 8 veckor gammal och kom till vår familj.

Idag träffades Alyzza & Varga för första gången.
Varga var lite reserverad, vilket är ganska förståeligt när hon bara några timmar tidigare fått lämna sin mamma & syskon för att komma till en ny familj.

Alyzza däremot vart väldigt glad,
hon viftade på svansen och började tvätta Varga.

Jag var inte där utan pratade bara med min syster i telefonen, men mitt hjärta smälte likväl.

Tror Alyzza kommer se Varga som sin egen valp och ta hand om henne, precis som Laraque gjorde när Alyzza var valp.

Jag och David ska försöka åka hem från Västerås tidigt på söndag,
så vi kan titta förbi och hälsa på vår nya familjemedlem. ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar