tisdag 28 augusti 2012

HÖSTEN NÄRMAR SIG

De senaste dagarna har jag haft väldigt svårt att gå och har verkligen
sett fram emot besöket till sjukhuset för att tömma vätskan i mina knän.

Tyvärr fick besöket flyttas till fredag då jag "lägligt" nog åkt på en förkylning
som inte vill ge med sig.

Har man en infektion i kroppen så kan dom inte gå in i knäet,
immunförsvaret är redan lågt när man har vätska i sina knän
och är man då dessutom förkyld så ökar det riskerna vid ett sådant ingrepp.

Det börjar bli bättre men jag måste fortfarande ta det väldigt lugnt
och inte gå runt för mycket.

Knäna har vart ganska svullna idag men kunde trots det gå
förhållandevis normalt under dagen.

Sen ställde jag mig och lagade lite mat så vi kunde äta så fort David kom
hem från jobbet, märker nu att det kanske inte var så smart.

Nu haltar ganska mycket och svullnaden har gått upp igen (typiskt).

Nåväl...
Under dagen slog det mig att medan jag suttit med "husarrest"
så har hösten passat på att krypa fram.

Såg att David pälsat på sig ordentligt under morgonen och tänkte
att han var helt knäpp som tog på sig så mycket kläder.
När jag var ute häromdagen (över en vecka sedan ^_^)
så var det ju jätte skönt väder ute.

Till min stora förvåning stod det 8°C på termometern
och kände nästan lite ångest över att jag inte kunnat
gått utanför dörren den senaste veckan.

Nu däremot när jag faktiskt har insett att hösten snart står vid dörren
så känns det ganska mysigt.

Har suttit och drömt mig bort om alla mysiga kläder & skor
som jag vill inviga den nya årstiden med
och känner nu nästan mer längtan än ångest. ^_^

Har kollat lite på en ny höstgarderob och kommer lägga upp
bilder på det senare ikväll eller imorgon.

Nu ska jag fortsätta drömma mig bort. ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar