torsdag 23 augusti 2012

JOBB FÖLJT AV SJUKSKRIVNING

Under helgen ringde min chef till mig och frågade om jag hade tråkigt på semestern.

De hade fullt upp och skulle verkligen behöva förstärkning under den kommande tisdagen.

Eftersom jag vet att de aldrig skulle störa mig under semestern om det verkligen inte behövdes så bestämde jag mig för att hjälpa till.

Från 9:00-23:15 jobbade jag och var helt slut när jag kom hem mitt i natten.
Som tur var hade syster också vart där och jobbat så vi åkte hem i hennes bil och sedan sov hon över hos oss.

Dagen efter vaknade jag med svullna ben och knäskålar fyllda med vätska.
Att ta sig från sängen till badrummet var värsta pärsen och att ställa sig i badkaren ska vi inte ens tala om.

Lyckligvis gjorde det inte ont alls utan hade bara väldigt svårt att gå och böja på benen.

Syster körde mig till vårdcentralen så de kunde ta sig en titt.
Tyvärr hade de redan fullt och det gick inte att klämma in mitt besök någonstans.

Via vårdguiden fick jag till slut en bokad tid hos närakuten och vi for dit.

Väl där kontaterade läkaren att jag överansträngt knäna rejält, antagligen under mina 3-4 intensiva dagar med zumba, powerwalk & långpromenader, precis innan tisdagen.

Hon kunde dock inte tömma ur vätskan som jag hade hoppats utan bokade en tid på sjukuset som jag hör till.

Ska till deras sprutmottagning på tisdag och då kommer de antagligen tömma knäna och eventuellt ge mig kortisonsputor, för att förhindra att det bildas ny vätska.

Fram tills dess är jag sjukskriven och varken kan eller bör gå så mycket.
Ligger mest hemma i soffan med bena i högt läge och hoppas att svullnaden ska gå ner lite.

Tyvärr är knäna ännu mer svullna idag och nu har jag riktigt ont.
Känns typ som högerbenet håller på att dö pga dålig blodtillförsel.

Benet domnar nästan bort och jag är sjukt stel och kan bara gå någon meter innan jag blir helt utmattad.

Håller alla tummar & tår nu att svullnaden går ner lite av sig själv tills på tisdag, så kanske jag slipper kortisonsprutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar