onsdag 6 mars 2013

MY FITNESS JOURNEY

Sedan några månader tillbaka har jag påbörjat en ny och lite hälsosammare livsstil.

Efter min läkares rekommendationer har jag nu slutat äta rött kött och håller mig endast till helt vegetariskt alt. fisk & kyckling.

Vid min senaste höjning av en halv tablett kortison till 6 tabletter kortison så gick jag upp väldigt mycket i vikt.
Det får mina knän lida för varje dag och kan i nuläget inte böja på mina knän ordentligt.

För att gå ner i vikt så äter jag inte längre några kolhydrater.

För att hålla kroppen stark & frisk så har jag också börjat träna på gym.

Allt detta för att ge mig själv ett bättre liv utan en sjukdom som gör sig påmind varje dag.

Från och med nu kommer min blogg ha mycket fokus på just hälsa & välmående.
Jag kommer dagligen lägga upp bilder på mat, träning & annat som kan inspirera andra och påminna mig själv om vad jag kämpar för och vart jag vill nå.

Börjar redan nu med en bild av dagens frukost.

Önskar er alla en superfin dag ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar